Trening o nietypowych porach

Trening o nietypowych porach

W odpowiedzi na potrzeby klientów kluby fitness coraz częściej działają całodobowo.

Klubowicze mogą korzystać z siłowni również w nocy lub bardzo wcześnie rano.

Taka forma aktywności fizycznej ma swoich zwolenników wśród osób, które z racji wykonywanego zawodu, lub po prostu odwróconego dobowego rytmu, prowadzą nocny tryb życia. Jeśli chodzi o skuteczność nocnych treningów, to jest ona taka sama jak treningów dziennych. Ważne, aby odbywały się one regularnie, najlepiej o zbliżonej porze dnia lub nocy. Ludzki organizm potrzebuje funkcjonować według uregulowanego zegara biologicznego.

Tak zwany biorytm polega na regularności. W nocy śpimy, w dzień jesteśmy aktywni, albo odwrotnie, noc jest porą na aktywność a dzień na sen i jest to powtarzalne. Człowiek potrzebuje około ośmiu godzin snu na dobę, aby mogła nastąpić regeneracja i pełny odpoczynek. Najlepiej kłaść się spać i wstawać zawsze o zbliżonej porze.

Trening w nocy – opinie pracowników naszego klubu fitness

Niedopuszczalne jest regularne trenowanie w nocy, jeśli cały dzień byliśmy w pracy, takie postępowanie może doprowadzić do wycieńczenia organizmu. Lepiej jest wtedy rozpisać sobie treningi na rano po zakończeniu pracy. Organizm potrzebuje kilku godzin nieprzerwanego odpoczynku.

Jeśli trenujemy w nocy, musimy pamiętać również, aby dostarczać organizmowi odpowiednią ilość kalorii. O ile nie zależy nam na szybkim schudnięciu, musimy dostosować nasz bilans kaloryczny. Podsumowując, trening o każdej porze dnia będzie miał taką samą skuteczność, pod warunkiem, że zapewnimy naszemu organizmowi stały dobowy rytm, z uwzględnienie ośmiogodzinnego czasu na sen, oraz odpowiednie odżywianie.